Monday, June 29, 2009

Visual Mistri




Saya dijemput untuk menghadiri bengkel cat air anjuran JPN negeri Perak di Pasir Salak. Terlibat adalah kalangan guru-guru yang terpilih dengan kebolehan menghasilan catan cat air.
Selama tiga hari dua malam di sana, bermula pada 22 Jun hingga 24 Jun 2008.  Terut sama dijemput ialah Prof Dr. Zakaria Ali, Datok Mansor dan Petrik. Kami melukis dan mengambil foto di perkampungan tradisional Pasir Salak. Pasir Salak memang sudah sedia maklum adalah sebuah penempatan orang Melayu yang terkenal dengan pembunuhan JWW birch oleh Datok Sago.
Beberapa kawan dikalangan guru-guru yang mengambil gambar dari kamera digital membuat editing dalam komputer, dan didapati beberapa gambar terdapat wajah makluk asing yang tidak diundang.... Ini lah pertama kali saya melihat sendiri peristiwa ganjil yang berlaku. sebelum ini saya melihat dalam laman web, namun hati kecil saya masih tidak berkayakinan, kerana teknologi komputer grafik boleh buat apa saja. Bersama ini saya tunjukkan beberapa foto yang diambil terdapatnya visual mistri......

3 comments:

  1. ...sudi mampir...

    http://roskang.blogspot.com

    dan

    http://cikguseni.forums-free.com/portal.html

    ...datanglah,jalan2...

    ReplyDelete
  2. Salam, saya cuba masuk blok mu tapi tak dapat.... nanti cuba lagi

    ReplyDelete
  3. Iya. Saya dapat mengesani gambar makhluk itu dalam foto yang ditunjukkan. Maknanya kadang-kadang kita tak perasan di keliling kita ada makhluk tu cuma dia tak tunjukkan rupanya.Kalau dia tunjukkan haru kita dibuatnya.

    ReplyDelete